Érzékszervi hibás palackozott üdítőitalt kellett kivonni a forgalomból

Publikálva: 2018. június 19.

Közérdekű fogyasztói bejelentések alapján indított vizsgálatot a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a Fonyódi Ásványvíz Kft. által forgalmazott Jana eper és guava ízű üdítőitallal kapcsolatban. Az 1,5 literes kiszerelésű termékek egy részénél – a vásárlói jelzések szerint – vegyszerre emlékeztető, idegen szagot lehetett érezni, emellett opálos, úszó, lebegő pelyheket tartalmaztak.

A problémát a hatóság akkreditált laboratóriumi vizsgálatai is megerősítették. A forgalmazó – a hatóság jelzése alapján – saját hatáskörben kivonta a forgalomból a 22.02.2019, a 23.02.2019 és 24.02.2019. minőség-megőrzési idejű tételeket.

A Nébih ügyfélszolgálatára rövid idő alatt több közérdekű bejelentés is érkezett, amelyben a Fonyódi Ásványvíz Kft. által forgalmazott 1,5 literes Jana eper és guava ízű üdítőitallal kapcsolatban jeleztek érzékszervi problémát. A lakosság által elmondottakat a Nébih laboratóriumi vizsgálatai is alátámasztották.

A problémáról a hatóság haladéktalanul értesítette a magyarországi forgalmazót. A vállalkozás ezt követően saját hatáskörben kivonta a forgalomból a 22.02.2019, a 23.02.2019 és 24.02.2019. minőség-megőrzési idejű tételeket.

A hatósági eljárás folyamatban van. A Nébih felhívja a vásárlók figyelmét, hogy amennyiben vásároltak a termékből, és a palackban fehér, lebegő szennyeződést tapasztalnak, illetve vegyszeres szagot éreznek, ne fogyasszák azt el!

A Nébih számára minden esetben fontos információt jelentenek a lakossági bejelentések. A hatóság kéri, hogy ha egy megvásárolt élelmiszerrel kapcsolatosan kifogást tapasztalnak, akkor – a szükséges adatok megadásával – a jövőben is értesítsék a hivatalt az ingyenesen hívható ZöldSzámon (06/80/244-263) vagy a Nébih Navigátor mobilalkalmazás segítségével!

(Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal)

Menü

Államtitkárságunk

Navigáció